
Har du en LinkedIn? Ellers vil du muligvis oprette en, efter at have hørt om de mange forskellige fordele, der er. Mange mennesker bruger forskellige sociale medier i deres dagligdag, hvor de poster forskellige – herunder private ting til omverdenen. LinkedIn er imidlertid en smule anderledes på dét punkt.
Hvilke fordele er der?
Der er et hav af fordele, når det kommer til annoncering på linkedin. Modsat mange andre medier såsom Facebook, Instagram og lignende, bruger du denne platform til at stille dig selv bedre rent arbejdsmæssigt. Du poster derfor ikke private statusopdateringer og billeder, som ikke er arbejdsrelevant, men bruger den derimod på en professionel måde. Derfor kan du med fordel oprette en virksomhedsprofil på mediet, som kan sætte skub i tingene på denne front.
Bliv inspireret
Platformen bruges, som allerede nævnt, professionelt. Derfor kan du også hurtigt blive inspireret af en masse ting derinde, som du kan benytte i din virksomhed. Du finder nemlig branchenyheder, nuværende tendenser og lignende inde på platformen, som du kan benytte til din fordel. Lige nu er der 1,4 millioner danskere, der anvender platformen, hvorfor du næsten ikke kan undgå at blive inspireret af andre professionelle danskere, der helt sikkert har noget at byde på inden for netop din branche.
Hvad er dit mål?
På hjemmesiden finder du en god guide, når det kommer til brugen af LinkedIn. Det er nemlig væsentligt at have et klart mål, inden du kaster dig ud i annoncering. Det er vigtigt at være præcis, da du ellers vil være ærgerlig, idet du således ikke får meget ud af dine penge og din tid. Af den årsag bør du fundere over, hvad din målsætning helt præcist er. Ønsker du at rekruttere en ny medarbejder til din virksomhed? Ønsker du at få flere følgere? Eller noget helt tredje? Dette er en fordel at vide inden.