Vi kender det alle sammen: Der er noget IT, som ikke virker. Og der er næppe noget, som er lige så frustrerende. Men der er heldigvis hjælp at hente. For hos GladTeknik leverer de IT-support med stor succes. Her kan kunderne ringe og skrive ind med deres problemer.

Hos GladTeknik sidder kompetente, erfarne og teknisk kyndige medarbejdere klar til at hjælpe med at løse problemerne og – måske endda vigtigst af alt – bidrage til, at problemer ikke kommer i fremtiden også. Derfor kan det altså godt betale sig at lade sig assistere med en professionel IT-supporter, og det kan man for eksempel vælge at gøre gennem GladTeknik.

Velfungerende IT er kernen i en virksomhed

Langt de fleste virksomheder i dag er i et eller omfang afhængig af IT – nogle mere end andre. Hvis du er selvstændig, er din tid dyrebar: Her kan de timer, du skal bruge for at løse et IT-problem være dyrebare og ende med, at du mister en vigtig opgave, kommer bagud med dine andre opgaver eller må sidde på kontoret til langt ud på aftenen, fordi du nu er kommet bagud med dit arbejde.

Her er det mest effektivt at betale sig fra at få hjælp, så den erhvervsdrivende hurtigt kan komme tilbage til opgaven og fokusere igen – som Just Eat-stifter og medlem af Løvens Hule Jesper Buch populært udtrykker det: ”Man skal gøre det, man er god til, og lade andre om resten”. Dette ordsprog gælder også, når det kommer til IT.

Er du arbejdsgiver, er det ligeledes vigtigt at have styr på IT-strukturen i virksomheden. Hvis en medarbejder ikke kan få adgang til vigtige IT-systemer – f.eks. en database, en mailserver eller lign. – bliver medarbejderen ineffektiv, fordi medarbejderen nu ikke kan fokusere 100 % på at løse sine opgaver. Og det er en skam – både for virksomheden, medarbejderne og ikke mindst virksomhedens kunder.

På mange måder er velfungerende IT en akilleshæl for virksomheder – fungerer den ikke, er der rigtig mange ting, som begynder at gå i vasken. Der er endda en tendens til, at IT ikke just er på vej ud af virksomheder. Det bliver tværtimod mere og mere populært at digitalisere ude i de danske virksomheder, hvilket blot stiller endnu større krav til, at du som virksomhedsejer, -leder eller selvstændig har styr på din IT – og mulighed for at få hjælp, hvis uheldet skulle være ude.