Markedsføringsbudgettet er svært at forvalte i enhver virksomhed. Sidder du med ansvaret for dette, ved du, hvad vi mener. Hvilken målgruppe skal man sigte efter? Skal man trykke brochurer eller bruge pengene på et radiospot?

Mulighederne og overvejelserne er selvfølgelig mange. Et redskab, der dog altid bør være en seriøs overvejelse, er reklamefilm. Muligheden for at få et budskab og en masse informationer igennem til modtagerne er stor, og derudover er mulighederne for variationer selvfølgelig mange.

Find en professionel samarbejdspartner

Hvis du og din virksomhed vil fremstå som et seriøst foretagende, bør alt jeres marketingmateriale udstråle netop dette. Derfor bør du prioritere, at din reklamefilm bliver produceret professionelt.

Det er nok de færreste virksomheder, der har kompetencer i huset til at skyde og redigere en reklamefilm, så den bliver af professionel kvalitet. Derfor må du nok i byen for at finde en egnet samarbejdspartner til dit markedsføringsprojekt.

Heldigvis er der masser af firmaer, store som små, der har specialiseret sig i at producere reklamefilm for virksomheder som din. Det er simpelthen bare om at komme i gang med at lede og kontakte alle de mulige samarbejdspartnere og besøge deres hjemmeside.

Årsagerne til at ville have produceret og publiceret en reklamefilm kan være mange. En ny filial, en ændret målgruppestrategi eller produkter eller ydelser, der er på tilbud. Ligegyldigt hvad, så kan en reklamefilm formidle dit budskab på en lækker, æstetisk og nysgerrighedsvækkende måde.

Benyt lokaliteter til at skabe genkendelighed

Din reklamefilms seere skal selvfølgelig have en vis portion information i din film. Derudover skal de have en fornemmelse af, hvad din virksomhed beskæftiger sig med, og hvad den kan gøre for lige netop dem.

Resultatet skal naturligvis være, at de får lyst til at blive dine kunder. For at det kan lade sig gøre, skal seerne fyldes med positive følelser, når de ser din reklamefilm. For at få det til at lykkes, kan man bruge nogle forskellige redskaber.

En ting er kvaliteten. Selve reklamefilmen skal emme af professionalisme. En anden ting er underlægningsmusikken, der slår stemningen i filmen an. En tredje faktor, du kan spille på, er genkendelighed.

For at skabe genkendelighed hos dine potentielle kunder er det en god og effektiv idé at inddrage miljøer og lokationer, som seerne kender i forvejen. Bed derfor din samarbejdspartner om at benytte byen og din virksomheds nærmiljø i reklamefilmen.

Seerne skal helst få en positiv association til de steder, der optræder i filmen, da dette vil smitte af på deres indtryk af din virksomhed.

Af eksempler kan nævnes Langelinie, hvor Den Lille Havfrue slænger sig, eller København Zoo, hvor langt de fleste personer har gode minder.