
En event er en god måde at tiltrække nye kunder til virksomheden på. Dog er det langtfra ligegyldigt hvilken slags event du holder, og hvor meget du går op i planlægningen af dette event. Et event som for kunderne virker ustruktureret og uprofessionelt, vil nemlig reflektere dårligt tilbage på din virksomhed, og i værste tilfælde kan du risikere at skræmme kunderne væk fra din virksomhed. Omvendt vil et godt og professionelt event reflektere godt tilbage på din virksomhed, og vil ofte være al umagen værd i sidste ende. Ønsker du at læse mere om hvordan du planlægger det perfekte event, kan du læse med herunder.
Tænk over om det skal være et fysisk eller virtuelt event
Det første du bør overveje er lokationen for eventet. Selvom det er langt sjovere at holde en event i virkeligheden, hvor kunderne rigtigt kan føle stemningen til eventet, er disse tider desværre langtfra ideelle når det kommer til at forsamles mange mennesker.
Dette vil dog ikke sige at du ikke stadig kan holde et event, du er ofte bare nødt til at være lidt mere kreativ når det kommer til at få det planlagt. Blandt andet kunne en løsning være at du vælger at holde eventet virtuelt, her kan kunderne følge med sikkert hjemmefra deres egen stue. Du kan finde studier til virtuelle events hos studio1b.dk.
Send en klar dagsorden ud til dine kunder
For at undgå at dit event kommer til at virke rodet og uorganiseret, er det vigtigt at du fra starten får lavet en klar dagsorden. Her bør du tage højde for hvad der skal finde sted hvornår, og huske at lægge tid ind til eventuelle forsinkelse. Husk også at lægge tid ind til pauser i dit program. En god ide er også at sende programmet ud til deltagerne på forhånd.